Tramlijn Maastricht - Vaals
In 1921 begint, de in dat jaar opgerichte, Limburgsche Tramweg-Maatschappij (LTM) met de aanleg van het baanvak Wijlre – Gulpen – Vaals. Over het Gulpdal wordt een viaduct aangelegd.
Viaduct over het Gulpdal.
De officiële opening van het gehele traject vindt plaats op 16 april 1925. Aanvankelijk zijn er vijf retourritten per dag. Op het hoogtepunt (1933-1935) zijn
er dagelijks twaalf retourritten. Door de economische crisis en de opkomst en concurrentie van de vrachtauto en particuliere autobusdiensten slinkt eind jaren dertig het
aantal ritten tot twee reizigerstrams per dag. Ook het goederenvervoer valt tegen. Op 5 april 1938 wordt de tramlijn dan ook weer opgeheven.
Tram nabij Gulpen - Reijmerstok.
Vrachtvervoer
Op deze lijn heeft geen 'werkend vervoer' plaatsgevonden, wel is er mogelijk post vervoerd van Vaals naar Maastricht. Voor het vervoer van goederen zijn vrachtbrieven van
de NS gebruikt.
Ongefrankeerde vrachtbrief voor goederen van Margraten (violet blokstempel LTM Margraten en LTM weegstempel) via Maastricht naar Wageningen.